کلینیک پوست و مو اسکارلت شهریار ❤️

رسانه تخصصی پزشکی ، زیبایی و سلامت در ایران

کلینیک پوست و مو اسکارلت شهریار

سوالات متداول کلینیک پوست و مو اسکارلت

درد لیزر بسته به آستانه درد هر فرد می تواند متفاوت باشد و برای بعضی دردناکتر است. دستگاه­ های مدرنی که دارای کولینگ(خنک کننده) هستند تا حد زیادی درد ناشی از لیزر مو را کاهش می ­دهند.

در صورتی که به توصیه‌های قبل و بعد از لیزر به طور کامل عمل شود و پزشک و اپراتور از تمامی شرایط فرد اطلاع کامل داشته باشند عارضه خاصی رخ نمی‌دهد. لازم به ذکر است که بروز عوارضی از جمله احساس درد یا سوزش خفیف، قرمزی و تورم و در برخی موارد نادر بروز دمل و تاول (بسته به نوع پوست) طبیعی بوده و به‌صورت خودبه‌خود رفع می‌شوند و هیچ جای نگرانی برای فرد وجود ندارد.

لیزر توسط ملانین ­های موجود در ریشه مو جذب شده و روی آن ناحیه اثر می ­کند و نهایتا منجر به نابود شدن ریشه­ مو می­ گردد. بنابراین هرچه موی فرد تیره ­تر و ضخیم­تر باشد لیزر اثر بهتری بر روی آن خواهد داشت. از طرفی به علت وجود ملانین در پوست هرچه پوست روشن­تر باشد ملانین مو آن را بهتر جذب می کند، لذا افراد با پوست روشن و موی ضخیم و تیره بهترین کاندید لیزر موهای زائد می ­باشند.

خیر! بارها در مورد سرطان‌زا بودن یا تاثیر لیزر در بارداری و کارکرد اندام­ های داخلی بدن شایعاتی شنیده‌ایم ولی واقعیت این است که تا کنون هیچ مقاله علمی چاپ شده یا ژورنال تخصصی بروز عوارض در اثر لیزر را ثابت نکرده‌اند. در واقع به این علت که لیزر تاثیر خیلی سطحی بر روی پوست می‌گذارد و حداکثر تا عمق ۳ میلی‌متر به داخل پوست نفوذ می‌کند امکان به‌ وجود آوردن چنین تاثیراتی را نداشته و تاثیر آن در ناباروری و کارکرد اندام‌های داخلی کاملا بی­ اساس است.

کسانی که دچار بیماری های فعال پوستی مثل اگزما، کهیر، زگیل، هرپس(تبخال) و جوش فعال  هستند نباید از لیزر موهای زائد استفاده کنند. همچنین لیزر موهای زائد برای خانم­ هایی که در دوران بارداری یا شیردهی هستند توصیه نمی ­شود.

لیزر موهای زائد به علت نابود کردن فولیکول مو تاثیر دائمی و چشمگیری در موهای زیرپوستی دارد.

 

  • از دارو های لایه بردار به مدت دو ماه قبل استفاده نکرده باشید.
  • 24 ساعت قبل از لیزر سطح پوست کاملا با ژیلت اصلاح شده باشد.
  • از 2 هفته قبل از درمان از برنزه کردن با آفتاب یا سولاریوم خودداری شود.
  • از 1 ماه قبل از لیزر از هیچ روشی برای کندن موها از جمله اپیلاسیون، بند ،وکس،موچین و .. استفاده نشده باشد.
  • در صورت استفاده از داروهای:ماینوکسیدیل،فنی تویین،سیکلوسپورین،ایزوترتینوئین،راکوتان( آخرین مصرف 4 ماه و دوز بالا 6 ماه قبل باشد دوز خیلی پایین با ویزیت پزشک ) ،کورتون،Retin_A،اطلاع دهید در صورت لزوم در موارد خاص حتما با پزشک وقت مشاوره داشته باشید.
  • تا 24 ساعت بعد دوش نگیرید و روی موضع تا زمانی که التهاب دارید کرم زینک هر 3 ساعت بزنید. در صورت ادامه دار بودن التهابات یا مشاهده موارد خاص بلافاصله گزارش دهید.
  • بعد از لیزر از کرم ضد آفتاب بدون رنگ استفاده شود و در طی لیزر درمانی برای نواحی تحت تاثیر آفتاب صبح و شب جز موقع خواب ضد آفتاب جهت پیشگیری از لک استفاده شود.
  • تمام جلسات لیزر با فاصله 40 تا 45 روز یکبار تا زمانی که رویش نداشته باشید باید ادامه پیدا کند بعد از این زمان می توانید فواصل 2-4-6 و نهایتا 8 ماهه تا یک سال را جهت شارژ داشته باشید.( هدف و نتیجه از لیزر موهای زائد نازک و کرکی شدن موها و نهایتا کاهش رشد موها می ­باشد)
  • برای جواب­دهی بهتر لیزر باید تا 8 جلسه به طور مداوم در فواصل 45 روزه لیزر انجام گیرد و برای گرفتن نتیجه بهتر و راضی بودن از ضخامت و تراکم مو می­ توان تعداد جلسات را تا رسیدن به سطح دلخواه ادامه داد. منظور از جوابدهی لیزر در واقع ثابت شدن روند تغییرات است. (کاهش تراکم و ضخامت موها و کرکی  شدن آنها) پس از رسیدن به ثباتی که مد نظر فرد هست برای شارژ مجدد ابتدا در فاصله دو ماه، سپس 4 ماه، سپس 8 ماه و بعد از آن سالی یک بار لیزر باید انجام شود.

از نظر علمی و تئوریک لیزر 70 درصد در رفع موهای زائد موثر است. باعث کرکی و نازک شدن موها و کاهش شدید رشد آن می­ گردد. ولی اینکه کل موهای زائد بطور کامل حذف شوند، امکان­پذیر نیست.

به این علت که بعد از لیزر مو تا دو هفته موهای لیزر شده شروع به ریزش می کنند و بعد از ان تا حدود 40 روز فرصت هست برای اینکه فولیکول­ هایی که در جلسه قبل از بین نرفته اند در فاز رشد قرار بگیرند و در جلسه بعدی توسط لیزر شناسایی شده و نابود گردند. درصورتی که زودتر انجام شود ممکن است فولیکول هایی که از بین نرفته اند خفته بمانند و لیزر نتواند آنها را از بین ببرد.

به این علت که اشعه لیزر روی ریشه مو تاثیر گذاشته و فولیکول مو را از بین می ­برد. اگر کمتر از یک ماه قبل از جلسه لیزر موها از ریشه کنده شده باشد ریشه ای وجود ندارد که لیزر در آن اثر بگذارد و بنابر این تاثیر لیزر کمتر می ­شود.

لیزر موهای زائد یک روش عمیق و دائمی برای نابود کردن فولیکول­ های موی زائد است. مشکلاتی از جمله بروز جوش و زیرپوستی شدن مو را ندارد و به علت اینکه رشد مو کند شده و ضخامت موها به مرور بسیار کم می گردد و نهایتا موها کرکی می ­شوند پوست ناحیه به مرور سلامت خود را باز می­ یابد و روشن­تر می­ گردد. لیزر موهای زائد در امریکا طبق آمار سال 2017 محبوب ترین روش حذف موهای زائد بین مردم شناخته شده است.

بعد از حدود دو هفته از جلسه لیزر موهای زائد شروع به ریزش می کنند و فرد می تواند ریزش محسوس آنها را در لباس زیر خود مشاهده کند.

  • داشتن آرایش روی پوست، استفاده از خوشبو کننده، استفاده از کرم‌های موضعی یا بی‌حس‌کننده‌های موضعی مختلف.
  • خشکی بیش از حد پوست که ممکن است در اثر مصرف داروهایی مانند راکوتان (قرص ضد جوش) به‌وجود آمده باشد.
  • پوست‌های بسیار حساس که احتمالا در اثر لایه‌برداری بسیار نازک شده‌اند.
  • داشتن بیماری‌های پوستی خاص مانند: اگزما، کهیر، هرپس، عفونت فعال، پسوریازیس و …
  • درصورتی از سولاریوم یا تیرگی مصنوعی دو هفته نگذشته باشد.
  • تکان خوردن‌های ارادی و غیر ارادی هنگام لیزر.
  • در صورتی که تایپ پوستی فرد با طول موج انتخاب شده هماهنگی نداشته باشد.

برای امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید!

4.4/5 - ( 32 رأی )

نمایش بیشتر

مطالب مرتبط رسانه پزشک 20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا